ZN.sk | Slovenciny.com | Knižné novinky   

 

F.E.A.R
Kúpiť hru
O hre
Príbeh
Recenzia
Postavy
Zbrane
HW nároky
Wallpapers
Cheaty
Expansion Pack - Preview
Linky
Redakcia

  
 


-

 

 

 

GAMEEXPRES.SK

 
   Ф  Nastav ako domácu
   Ф  Pridať medzi Obľúbené  
 


 

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, preklady, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download
Fan stránka o hre Need for Speed Carbon, denná aktualizácia, žhavé novinky.
Fan stránka o hre World of Warcraft

  P R E V I E W
     
 

F.E.A.R. Extraction Point

Platformy: PC, XBOX 360 je ohlásená na jeseň tohto roku, ale pôvodná hra
Typ hry: hororová FPS
Výrobca: TimeGate
Vydavateľ: Sierra
Autor: HRACHO MARTIN

Určite viete, ktorá hra bola minulý rok so skvelou grafikou, ohromujúcou umelou inteligenciou a hlavne strhujúcou hororovou atmosférou, áno hádate správne bol to F.E.A.R. (S.T.R.A.CH.) a chystá sa jeho ďalšie pokračovanie, respektíve datadisk, v ktorom by sme sa mali dozvedieť niečo o malom dievčatku Alme a o jej rôznych krvilačných činoch ešte z minulosti. Zaujímavou informáciou ešte je že na datadisku tejto hororovej hry, nebude pracovať Monolith Studios ale zodpovednosť na túto určite skvelú hru dostali ľudia z TimeGate Studios, čo určite ale nie je chyba, pretože Monolith zatiaľ pracuje na treťom pokračovaní F.E.A.R. a TimeGate, pokojne pracuje na Extraction Point, a teraz sa vráťme k hre.

Dej:
Dej začína tam kde pôvodná hra skončila, čiže zlikvidovali ste Paxtona Fettela a nasledoval únik a obrovský výbuch, prišiel po vás vrtuľník a čo chvíľa ste pri vrtuľníku videli Almu a bol koniec nezabudnuteľnej akcie, datadisk bude presne pokračovať po tej explózií, teraz budete vy štvanou zverou ako Paxton Fettel minule. Autori sľubujú prepracovanejší príbeh než ten minulý a takých 6-8 hodín čistého hrania tejto hry, čo je na datadisk veľmi slušné, spomeňte si napr. na Half-Life 2: Episode One, ktorá trvala 4 hodiny, snáď autori splnia čo sľubujú a nebude to také krátke ako HL 2: Episode One.

Kde to vlastne budeme čaká na nás nudné opakujúce sa prostredie ako minule ?
F.E.A.R. mal niekedy nudné pasáže a nedomyslený level design čo mi nevadilo ešte som to F.E.A.R.U. odpustil, ale to neznamená že TimeGate chcú urobiť tie isté chyby, naopak všetky slabiny chcú napraviť a vylepšiť, jednoducho žiadne nudné miesto. Navštívime napr. kostol, stanicu metra a ďalšie rôzne lokácie, ktoré ešte nie sú známe ale je už vidieť že prostredie nebude fádne. Môj názor k linearite tejto hry je kladný, nevadí mi že vždy bude existovať len jedna cesta k cieľu aspoň nebudem blúdiť, úprimne povedané, ja očakávam že v hre bude jedna cesta a nebudem to brať ako mínus veď niekedy sa nepriatelia dali obeisť ventilačnou šachtou, linearita mi nebude vadiť ale možno mňa a určite nielen mňa autori prekvapia viacerými možnosťami.

Nová zbraň aj nový nepriatelia s ešte lepšou umelou inteligenciou ako v pôvodnej hre ?
Áno !
Novou zbraňou, ktorá sa objaví v datadisku, bude minigun, ktorú môžeme označiť za veľmi drsnú zbraň, skôr než nepriatelia zareagujú už by mali byť na onom svete. V hre sa objavia aj nový nepriatelia a to neviditeľný ninjovia, ktorý majú síce podobný spôsob ako ninjovia, ktorých poznáme už z minulého dielu ale naplno si to vynahradia- zvýšenou rýchlosťou a pre hráča už to nebude také jednoduché. V hre sa ešte má objaviť nový druh robota s ktorým budeme mať dosť roboty s jeho likvidovaním a už by po nás malo útočiť viac jednotiek a to ešte vo chvíli keď to najmenej čakáme. Veľmi potešujúcou správou určite je že má byť vylepšená umelá inteligencia, no ja musím povedať že už v pôvodnej hre bola umelá inteligencia na ultra high úrovni tak tu si to neviem predstaviť ale verím že autori nekecajú, lebo ešte keď mal výjsť pôvodný F.E.A.R. tak som si myslel že kecali a som očakával naskriptovanú umelú inteligenciu a vidíte mýlil som sa, verím že to s tou vylepšenou inteligenciou splnia. Samozrejme budeme môcť použiť známy spomalovacií mód, bez neho by sme boli bez šance a budeme tiež si ho stále zlepšovať reflexy spomalenia.

Grafika hry
Grafika hry nebude mať veľké zmeny je to predsa len datadisk, len nejaký maličký efektík a na svoju dobu grafika nie je stará je úžasná a už si hru určite zahrá viac ľudí v plnej kráse a HW náročnosť nepovažujem za vysokú bude rovnaká ako v pôvodnej hre aj keď oficiálne budú už iné ale verte že si ju zahráte presne na tých istých minimálnych nárokoch, u mňa HW náročnosť tejto hry nie je mínus ani nebola, zahráte si ju aj na Geforce 3ti s 64MB na minime, ale hlavne že si ju zahráte. Na tento prídavok F.E.A.R. sa teším a dúfam že sa dozviem všetky otázky, ktoré som sa nedozvedel z pôvodnej hry, pre zaujímavosť napíšem čo očakávam za zodpovedané: Či som ja koho ovládam vôbec človek keď ovládam čas, pretože Fettel v pôvodnej hre hovoril v halucinácií že nepoznám svoju minulosť a veci okolo toho a hlavný hrdina sa nenaučil v detstve hovoriť, (asi často býval s Gordonom Freemanom) čo je škoda, nezaškodilo by keby hrdina do vysielačky veliteľovi povedal čo si o tom myslí atď. ale teraz späť k otázkam, čo sa stalo s Jankovským, spomeňte si videli sme ho len v prvej misií a odvtedy bol nezvestný a zachytili jeho signál v Armachane, kde ho stratili a považovali sme ho za mŕtveho, ale ktovie možno na ňom Fettel urobil nejaký pokus alebo ho naklonoval, ktovie čo sa s ním stalo ako sa dostal do Armachanu, bez toho aby to oznámil veliteľovi, čo sa s ním stalo, to by som rád vedel. Ďalšou nedokončenou vecou je podľa môjho názoru dolapiť aj ženu menom Aristcle, čo viem je to žena, ktorá Almu ako malú zrejme uniesla pravej matke a začala s Harlanom na nej robiť ich odporné pokusy a po titulkoch ešte bol počuť rozhovor Aristcle že prvý prototyp bol úspešný, ktovie či ten prototyp nie je hlavný hrdina celej hry, veď aj Fettel a klony, ktorým mal veliť mali pomáhať ľudstvu a hlavný hrdina bol jediný ktorý ostal na dobrej strane, ďalej ešte prečo ATC chceli zničiť dôkazy o pokusoch v úkryte a nakoniec celú záhadu okolo Almy, čakám že ju v tomto diely zastavím, Alma nemôže žiť medzi ľuďmi, zabije každého mávnutím jej smrteľnej ruky, boj s ňou bude zaujímavý lebo na ňu zbrane a ani rôzne ničivé veci neplatia, som zvedavý, bolo by už trapné, keď sa už tu nebude dať zastaviť stále by sa ďalší diel točil okolo nej, čo by ma nudilo. Na záver ešte dúfam, že autori dodržia čo sľubujú a tých 6 až 8 hodín hracej doby určite nebude márnych. Hra má výjsť ešte tento rok v jeseni.

Na čo sa tešiť:

Naozaj prepracovaný príbeh, ktorý navezuje na ten minulý
Design levelov
Prepracovanejšiu umelú inteligenciu
Lepšie súboje
Halucinácie
Strašidelnú atmosféru
Dlhú hernú dobu
Hru si zahrá viac ľudí
Veľa zábavy
Čoho sa báť
Že niekto si ešte bude musieť zadovážiť aj pôvodnú hru
Odkladu vydania hry

 
     

 

                    

 

Webdesign © 2006 - 2008 All right reserved + text part Marťas
Naetoo - Slovenciny.Com
Created by HTML
& PHP editation on PSPAD; PSPad.com + graphic and images edited by Irfan View